Wednesday, February 1, 2012

~ Khasiat minum air putih ~

   Aku ni memang jenis yang tak suke minum air. Dah 26 tahun aku x penah kesah ngan kandungan air dalam badan aku ni. Tapi lately, ade yang dok membebel pasal aku yang malas minum air ni. Haisshhh...sadis gak bile dengor die ni dok membebel je. Nasib wa ni hati kental punye. Ade aku kesah?? Tapi dalam diam2 tergerak jugak aku nak mendengar nasihat die ni.

  So, hari ni kat ofis aku mengulat jap. Search Google berkenaan khasiat minum air putih ni. Huhu..banyak betoi point yang aku dapat. tapi xde kje la plak aku nak tulis sepanjang keretapi point2 tu kat blog aku ni. Ni je antara yang aku nak share ngan u ollss... :-

1. Memperlancar Sistem Pencernaan
    - Ni bagi menghindar masalah-masalah pencernaan seperti sembelit.

2. Mencegah penyakit batu ginjal dan hati
    - Ni xde kena mengena bagi orang2 yang mempunyai penyakit sakit hati @ busuk hati & PENDENGKI.

3. Perawatan Kecantikan
    - Aku suke sangat point ni. Ia membantu melindungi kulit dari luar sekaligus melembabkan & menyehatkan
      kulit.

4. Untuk Kesuburan
    - Erm..ye ker?                                                        


5. Menguruskan Badan
    - Pade yang rase diri tu gemok boleh la start amalkan minum air putih ni banyak2 ye.


  Actually banyak lagi point2nye. Aku rase cukup banyak lah aku rajin menaip utk share 5 point ni. Nak tau p Google sendiri k. 


*** To Mr. M ~ Lu nak kurus kan???? Point no.5 tu cakap boleh kuruskan badan. Lu cube la dulu. Kalau berjaye lu dah xyah susah2 pakse wa minum air. Wa sendiri willing minum & istiqamah minum air setiap hari.



No comments:

Post a Comment