Sunday, September 8, 2013

~ Bukit Kutu, KKB Selangor ~

Bukit Kutu located @ Kuala Kubu Baru a.k.a KKB. Berketinggian 1100m/3600ft membuatkan aku wondering kenape 'bukit'. Ape ade pade name? ye dak? Selepas Bukit Larut, aku tak pernah pandang rendah pade any bukit lagi. Seperti yg dah di jangka, Bukit Kutu is quite challenging & it can take btw 3 or 4 hours to the peak.

31 Ogos 2013, aku join event PG tu Bukit Kutu. Memang dah lame teringin sebenarnye. Baru ni berkesempatan. Thanks for the great &'azab' moment!!


Shuk, Me, Toyol & Jimmi Mosco

Sangat happy berkesempatan hiking ngan legend hiking bro Jimmi. Putus nafas cube follow die. Tak mampu nak tandingi die. Ketinggalan kat belakang la aku :(

With my sifu. Pakwan!! Dari zaman ro2 uitm lagi die ni jd mcm trainer aku. Sgt tegas. Tak pernah manjakan aku. Kalau aku ckp aku penat lagi die perambat aku suruh cpt. Tak pernah kesiankan aku. Pendek kate die sgt kejam. Tapi sebab die jugak aku jadi seorang yg sgt kental & tahan lasak. :)

Sampai di checkpoint C5. 

Selepas 4 jam mendaki baru jumpe signboard ni. Finally I'm here. Syukur Alhamdulillah for opportunity given.

Selamat Hari Merdeka. We love Malaysia. 

P/S : Kambing bakar terbaik yg pernah aku mkn@Bukit Kutu. Made in Perompak Gunung. Sorry tak sempat tolong membakar. Saya sgt kepenatan. Bangun2 kambing dah siap. :)




No comments:

Post a Comment