Monday, October 3, 2011

Ape yang aku tempek kat muke??

     Perlu ke pakai barang berjenama untuk cantek? Perlu ke tempek kosmetik mahal2 untuk cantek? YA/TIDAK. Jawapan aku TERPULANG (Haha..memang aku tak menjawab soalan kan...kan...kan). Tapi itulah. Actually terpulang. Kena ikut keadaan. Kalau gaji kau bulan2 just cukup makan je, tak yah la gatai2 nak ter'commitment' ngan barang2 mahal or berjenama. Nak maintain nanti jenuh. Laen la kalau ade yang sudi sponsor. Hehe...

    Pada aku, kite kena ubah mentality kite berfikir. Murah tak semestinye tak bagus. Yang mahal plak tak semestinye TERBAEKKKK. Hehe.. Tak perlu kot nak berhabis duit pade sesuatu yang kau bleh dapat walaupon kau just bayar murah. Sekarang ni macam dah jadi trend, kalau nak pakai mesti yang ade jenama. Kalau kau dah ade keje yang bagus & kau mampu takpe lah. Ni kau tengah belajar lagi, makan pakai pon mak bapak kau lagi yang tanggung. Haishhh..memang tak patut tau. Berpada-pada lah ek.

     Berbalik pade tajuk.  Ape yg aku tempek kat muke?? Berbekalkan kurang dari RM50 aku boleh beli set lengkap ni. Kat kedai runcit biasa pon bleh dapat. Murah je.

Pencuci muke ni aku guna 2 kali sehari tiap pagi & malam. 

Lepas cuci muke ngan pencuci di atas, aku tempek plak ngan toner ni. Tak perlu pakai kapas bagai. Guna jari & tapak tangan je. Tapi please make sure tangan korang bersih dulu la ek.

Bile toner tu dah kering & meresap elok kat muke, barulah aku tempek krim ni. Tips bile pakai krim...lebih2 lagi kalau krim pemutih...anda 'disyorkan' untuk tempek gak kat leher korang. Ini bagi mengelakkan terbentuknye 2 ton berbeza. Ye la kan. Nanti muke je yang putih melepak, tapi leher..Ish..ish


P/S : The secret to staying young & beautiful is eating the right food!! Actually tak perlu sangat pon kosmetik2 ni..lebih2 lagi yang mahal2. Hehe...banyakkan minum air putih, lebihkan makan buahan & sayuran dan yang penting jugak kurangkan la gula. garam & MSG dalam makanan harian anda. Selamat beramal ek. 


2 comments:

  1. tak pakai pencuci muka kulit nmpk okayy je . hee . tak perlu tepek itu ini pun . act perbuatan kita yg menunjukkan kita nampak muda . :)

    ReplyDelete
  2. kalau umor kau 70 tahun, sesuai ke nak act mcm org umor 20 tahun? tambah huduh kot..haha...

    ReplyDelete