Thursday, October 13, 2011

WhO IS FRIEND????


     Dari kecik aku ade sorang member. Member aku bermaen, member aku makan & member aku belajar. Dari aku umur 5 tahun kot aku dah berkepit ngan die. Almost 20 years dah kitorang bersahabat. Sekali pon die tak penah sakit kan hati aku. Time aku susah, time aku miskin, time aku takde kerje, (siap die printkan borang suruh aku isi) time aku sakit. Erm..kadang-kadang aku terfikir, sape yang ter atas dalam hidup aku, family or kawan?. Of course la family kan...hehe...(tanye soalan jawab sendiri plak aku ni). Tapi actually aku akan letak kawan yang rapat ngan aku same tempat ngan family aku. Diorang same je. Ape yang membezakan cume ikatan darah.

Ni kawan sepermainan aku dari kecik. Bodyguard aku dari tadika lagi. Sampai mati aku tak kan lupe die punye aksi mase pertahankan aku time aku kena kacau ngan budak jahat kat sekolah dulu. Then, die jugak la yang berjasa time aku penah lemas dulu. Ntah2 kalau die takde mase tu, aku pon dah takde kot. 
~ HALIM ~

~ MY PALI ~
Ni plak teman terbaek time aku sedih ngan time aku nanges. Tak penah jemu teman aku, tak penah penat layan karenah aku time aku down. Sentiase sabar ngan aku walaupon kadang-kadang aku rase masalah yang die tanggung lagi berat dari yang aku ade. 
(sory picture takde coz biarlah rahsia)

Ni plak gambar orang yang aku anggap kakak aku walaupon kitorang takde pertalian darah. Diorang ni tempat mengadu aku kalau aku merajuk ngan sape2 pon. Hehe...Tersangat2 sayang ngan dua2 orang ni.

Yang sebelah kiri sekali tu NABIHAH ~ Dah kawen dah. InsyaAllah tak lame lagi aku dapat anak buah. Tak sabar nak tunggu.
Yang sebelah kanan sekali tu plak KAK HAJAR ~ Orang yang sangat lembut. Tak jemu jaga makan minum aku time aku sakit. 


Ni plak rakan-rakan yang aku selalu hang out. Hampir tiap-tiap hari & hampir tiap-tiap minggu. Love u guys sangat2. 

AMIR RAYYAN ~ Orang yang sangat berbudi bahasa. Pandai mengaji & seorang yang agak bagus pegangan agama nye. Die boleh jadi imam terbaek dalam keluarge. Kalau aku ade adek perempuan, memang aku sambar die dulu jadi adik ipar aku. Hihi..

ACHAHA KIN ~ Orang yang sangat committed ngan kerja. Tapi agak pemalas kadang-kadang ( sangat malas mengemas rumah, hihi). Orang yang agak sombong (tapi kalau dah kenal mesti terpikat lah). Yang pasti die ni PENG'KRITIK NO.1. Bahase die memang pedas & bercili lah. Sape yang cepat sentap jauhkanlah diri dari die. Hope his 'girl' akan tabahkan diri bagi menempuh hari2 muke ngan Achaha ni.

SHAMIL ~  Di antara lelaki yang termude dalam group ni. Disebabkan faktor umur jugak lah perangai die memang agak kebudak-budakan. Tapi die seorang yang boleh di bawa berbincang. Dan die juga seorang pendengar yang baek. Buat pengetahuan semua, die dah bergelar ayah pada Muhammad Harraz Mikhail. Congrates!! 

EILY RAUDZAH ~ Orang yang sangat cumil plus gebu. Hihi... Die ni agak kelakar orangnye. Kepala otak boleh tahan. Mule2 aku kenal die aku ingatkan die ni budak skema gitu. Haha...dah kenal baru tau macam mane. Tak kenal maka tak cinta kan. =)

'AISYAH NADIAH ~ Die ni periang budaknye. Agak lasak. Hati kering. Kire die ni kental & kebal lah. Kire tembok die memang gah la macam tembok besar cina... Haha...Happy ngan die coz die ni penceria majlis. Satu yang membanggakan pasal Ecah ni ialah die ni bukan jenis yang cepat sentap. Tu yang aku suke ngan die ni. 

EMI DAYANA ~ Sweet & lembut sangat budaknye. Mule2 aku kenal die aku dah suke die. Tak penah meninggi suare walaupon temperature die tengah naek ke tahap tertinggi. Hihi..

P/S : Pade yang tak tersenarai dalam list teman terbaek aku, i'm so sory lah ek. Kawan aku ramai, tapi yang boleh buat stok just yang tersenarai ni je la. Sebab diorang je yang terbaekkkkk!!!



5 comments:

  1. ha3...org yg mula berkenalan ngan I mmg akn ckp I ni skema + sombong.tu belum I pakai spec lg.terserlah "keskemaan" I kan..he3..happy kwn ngan eris erisya jgk..dulu mase mula2 masuk, sombong n x friendly je orgnye..hahahaha

    ReplyDelete
  2. hohoh...x kenal make x cinte kan..kan..kan...

    ReplyDelete
  3. Takut nak terima penghargaan itu..Alhamdulillah, Allah yg anugerahkan pertemuan,perkenalan dan persahabatan...

    Owh i ingt sgt time 1st time jmpa eris erisya...hahaha...i mcm jmpa "singa" ok..tapi lepas kenal, x sudah2 gelaknya...

    Eris Erisha : Kalau tak kenal dia,korang mesti ingt dia garang..tp dia mmg garang..hehehe..tp keseriusannya hanya pd kerja dan pada prinsip beliau. Owh prinsipnya sgt teguh.. A x boleh tukar jadi B..dan C akan kekal jadi C... lebih kurang cam tu la... Stkt skrg,aku tgh cuba nk jadi cam dia even x boleh pon kan.. hehehe.. so 4 me,dia mcm akak yg byk menasihati i dalam senyap....

    Thank you so much... :)

    ReplyDelete
  4. sayu baca entry kali nie.. huhu.. tapi menarik.. hehe.. walaupun kadang kala mulut nie berbisa, tapi hati mau baikk.. :)

    ReplyDelete
  5. cayalah, membeku juga tersenarai

    ReplyDelete