Tuesday, April 24, 2012

~Merompak Gunung Bunga Buah, Genting~

22 Apr 2012, Ahad : Kali ni aku follow budak2 perompak gunung mendaki Gunung Bunga Buah, Genting.Tempat sejuk beb…tergugat gak la pagi tu (aku memang tak tahan sejuk). Kali ni agak ramai yang join, lebih kurang dalam 20 orang. Kitorang sepatutnye berkumpul di  7E Gohtong Jaya dalam pukul 6.30 pagi.Tapi biaselah, disebabkan beberape ensiden yg tak dpt dielakkan, pukul 8 pagi baru nak start. Memang sadisss!!! Ni Pakwan punye pasal la. (Next time please punctual ye pakcik. Lagi 1, mlm sebelum event jgn berjimba sangat, takut terbabas nak bangun tido nanti)

Bile sume dah sampai, kitorang pon start warming up yg diketuai oleh cip perompak, Nashoruddin a.k.a Nasa. Nasa, ade pesanan untuk kamu. Salah sorang budak yg join hiking ni minat kat kamu. (Saje bikin kontroversi. Jangan marah aku ye boss)

Bergambar sebelum memulakan pendakian.
(Sadisslah si Naazri ni dok tongah2 menghalang gambar banner tu)

Perjalanan kitorang sangat mencabar. Aku naek mental kot ngan bukit turun naek ni. Aku takleh nak budget bile boleh sampai puncak. Yola! Sat naek…pastu kena turun…pastu naek balik…huhu…sadis2…berkire2 aku bile la baru bleh sampai puncak macam ni… Tambah mental  aku coz aku follow Viruz Are-Pul yang berjalan laju nak mampos. Naek somput den cube mengejor. Kalau lambat takut ketinggalan. Terpakselah gigihkan diri memaintainkan speed mendaki untuk follow si Viruz ni.  Alhamdulillah kitorang sampai puncak dalam pukul 12.30 lebih2 sket gitu.

Berehat sebentar.

Pertunjukan kasut. Macam2 ada.

Bergambar di tebing. View nice tapi kena careful la. Kalau jatuh memang p terus la.

Lagi gambar kat tebing.

Berehat sebentar sambil amek gambar. Itu WAJIBB!!

Kitorang rest kat puncak  dalam sejam lebih gak. Cukup rehat, cukup makan (disajikan dengan megi kari campur telur & tomato yg disediakan oleh Chef Mior. Perrgghh..kena plak ngan air strawbery yg panas2. Memang TERBAEKLAH!! ) Seyes aku makan sampai licin isi megi tu. Kuah je yang aku tinggalkan. Hehe..

Motong tombikai yang di bawa oleh Mior. Sedap2!!

Puncak Gunung Bunga Buah. Congrates guys!!

Dalam jam 2 petang kitorang start siap2 untuk turun. Kena cepat coz cuaca macam tak berape bagus. Kalau hujan masak kitorang kat atas tu nak turun. Alhamdulillah dalam jam 5 petang kitorang dah sampai bawah. TERBAEKLAH!!

Macam2 aksi diorang ni bergambar. So sweet  (bak kate Erin Nurse).

Ni gambar terbaek hari tu. Sangat suke. Like sejuta kali.

p/s: Thanks pd semua yg terlibat hari tu; LUV U OLLS. Tak sabar waiting for KENYIR plak.