Thursday, July 3, 2014

~ Majlis bertandang @ Sabak Bernam ~

     Majlis bertandang berlangsung seminggu lepas majlis resepsi. Majlis di adakan di kampung nenek suamiku di Sabak Bernam. Sepupu suami pon nikah pada hari yang same. Ape lagi, saing la kami bersanding hari tu.

Ni time aku tengah di solekkan. Ni mak andam tradisional yang solekkan aku. Berbeza ngan mak andam time majlis resepsi sebelom ni. Ape pon, dua2 ade kelebihan & aku memang berpuas hati ngan dua2 mak andam ni. Tak kesah la yang tradisional or yang moden.

Yang berbaju kuning di sebelah aku & yang berbaju oren di belah suami aku tu ialah di antara orang kuat yang bertungkus lumus untuk majlis kami. Tak terucap syukur aku di terima begitu baik sekali dalam family suamiku. 

Renjis2 di pilis, di tabur air mawar... hai beras kunyit di tabur...(tolong sambung, lupe lirik la plak).
Sanding Jawa style. Unik.

Berganding bersame kami di pelamin hari tu. Girl yang baju kuning tu adik sepupu suami aku. Alhamdulillah, 2 minggu berturut2, nenek suamiku menerima cucu menantu termasuk aku. Hihi

Perempuan yang bergaya solo tu adik Nasa merangkap adik ipar aku. Mila namenye. name glamor Armila Faryla. Name comel secomel orangnye. Thank you banyak2 coz banyak susah payah tolong akak. Kalau maintain ngan prestasi baik ni, InshaaAllah akak akan pastikan kamu akan di beri bonus raye tahun ni. InshaaAllah.. :P

P/S ~ Alhamdulillah, selesai sudah majlis kami, dari majlis nikah, resepsi & bertandang. Jutaan terima kasih tak terhingga buat kedua2 keluarga, kawan2 & semua tetamu yang meraikan.


No comments:

Post a Comment