Monday, May 20, 2013

~ Family : Abah ku Oh Abah ku ~


20 Mei 2013, Isnin - Aku betul2 happy & bersyukur sgt. Pagi2 dpt call dari adik aku. Ni antara bait perbualan kitorang.
 
*********************

Adik - Salam kak..baru kejap td aku dah kol mama..saje nak call ko plak.

Aku - Nape? Subuh2 dok call. Ko memang nombor ekor ke? (Dlm hati ngekeh2 gelak. Saje menyakat budak keding ni)

Adik - pagi td aku bangun tdo terus nak p mandi. Baru nak masuk bilik ayaq...dengaq bunyi moto semput abah. Pelik aku. Tak kan moto semput ni ade yang berkenan nak curik kot. Aku pon sepantas kilat la p berlari bukak pintu. Konon nak jadi hero katenye kalau betoi ade pencuri. Bukak2 pintu dengaq abah melatah. "Ohoiii omak kau. Terkejut aku", kate abah. (erm...musykil aku, bile mase bapak aku pandai ckp nogori ni..haissshhh). Abah rupenye yang bwk moto tu. Baru balik dari beli nasi lemak kat depan taman tu. Aku terkedu kak oi. Macam tak caya.

Aku - Hah!! (sambil mata terbeliak). Maksudnye abah memang dah boleh bwk moto? Huhu...nak nanges2..nak nanges.

Adik - Ah!! propa la ko kak. Dah2...hbs kredit aku. Tu je aku nak ckp. Nanti ko call la abah sendiri.

(Belum sempat aku nak balas, adik aku dah letak fon. Gile kedekut taik hidung masin budak sorang ni. Padahal topup tu pon abah yang bagi kot...haissshhh)

 
Hampir 2 bulan lps abah xcident ngan moto. Lutut die agak teruk cedera. Lps kejadiaan mmg tongkat la yg bantu die jalan. Rase nak nanges. Syukur sgt. Ikut hati nak aje aku ponteng kje harini nak blk Kedah sat. Tapi sabor2. Hari inggu masih ada.

P/S ~ Pade yg mendoakan juta2 terima kasih aku ucapkan. Pade yang ade ngan aku time aku sangat perlukan, juga aku ucapkan juta2 terima kasih. Yang bermurah hati beri bantuan lagi lah same. Semoga Allah je yang balas nanti. # Family aku agak complicated. Pade yang tak tau sejarah fmly aku may be pening sikit nak paham cerite aku neh.

5 comments:

  1. Thanks GOD your dad fine. We really worried about u that time. I don't know what will happen to me if i'm in your shoes sis. Ya...u are such a steel girl.

    ReplyDelete
  2. Yup. Thanks GOD. Thanks for ur concern dear. The most important is thanks coz hantar I kat Pudu that nite. Really appreciate that. :)

    ReplyDelete
  3. Welcome sis. :)

    ReplyDelete
  4. mek dayah .. windu lah .. tetibe rasa nak nanges tgk blog I yang bersarang neh .. rasa macam nak menulis balik ..

    ReplyDelete
  5. mek chaha...tulis lah weh.. rindu gak nak bace karya ko yg berjela2 tu..hihi..dah lame gile ko tak menulis kan???

    ReplyDelete