Saturday, May 4, 2013

~ Perompak Gunung with Latepakers @ Mount Datuk ~

     Hari ni sekali lagi aku selesema. Dah beberapa hari tapi still teruk. Hidung sumbat tak yah nak cakap la. Tona percakapan aku pon jadi laen. Suara serak campur ngan sound sengau2 gitu. Mula2 agak risau gak nak hiking dalam keadaan aku yang tak berapa sihat tu. Hope tak jadi apa2 yang buruk la. Aku pon dah target dalam kepala otak, tak kesah la berapa lame pon aku amek masa untuk sampai puncak, bior lambat asal selamat. Agak mental coz track yang agak pacak tambah pulak masing2 berlumba nak sampai puncak coz nak kejar sunrise. Headlamp aku plak kejap malap kejap terang. Memang sadis betol la. Aku lupa nak tukar bateri. Memang mencabar kesabaran aku betol hiking kali ni.

Sangat letih. Tuhan je yang tau ape yang aku rase time ni. Tapi bile depan kamera, senyum kena maintain.

View yang sangat cantek di puncak. Terubat penat lelah aku hari tu. Walaupon aku terlepas sunrise, tapi sangat berbaloi.

Masing2 bertafakur sejenak sambil menikmati keindahan alam ciptaan Allah. Tapi kalau tergelongsor ke bawah memang Innalillah la.

Aqmal & Achaha. Merangkap ofismet terbaek aku. Ayin takde time ni coz die balik kampung.

PG with LP. We are family. Tak kesah la kau dari grup mane pon, pasti bertemu jugak di mane2 puncak.




P/S ~ Seingat aku ni la 1st time aku jumpe ngan legend hiking bro Jimmi Mosco. Selame ni dok dengar je citer pasal die ni, ni baru jumpe depan mata. Die sangat sempoi & baek hati. 


No comments:

Post a Comment